Logopedyczne wieści
Wpływ wysokich technologii na rozwój mowy dzieci
Dzieci korzystające z wysokich technologii od kilkudziesięciu minut do kilku godzin dziennie charakteryzują się:
✔ stanem ciągłego rozkojarzenia,
✔ opóźnionym rozwojem mowy,
✔ niechęcią do słuchania bajek oraz oglądania obrazków statycznych,
✔ brakiem wspólnego pola uwagi,
✔ trudnościami w rozumieniu poleceń,
✔ komunikowaniem się za pomocą krzyku lub płaczu,
✔ trudnościami w respektowaniu norm społecznych,
✔ trudnościami w kontaktach społecznych,
✔ zaburzeniem koncentracji,
✔ zaburzeniem snu,
✔ zaburzeniem jedzenia.
Eksperci Światowej Organizacji Zdrowia rekomendują, aby dzieci korzystały z telewizorów, tabletów, smartfonów nie więcej niż godzinę dziennie. Natomiast dzieci do 2 r.ż. nie powinny w ogóle mieć dostępu do urządzeń ekranowych. WHO zaleca również minimum 3 godziny aktywności fizycznej na świeżym powietrzu każdego dnia.
