Rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu Miejskim nr 10 w Łodzi
Praca z dziećmi przebiega w zależności od organizacji pracy grupy, jak również od warunków atmosferycznych, w sali bądź na powietrzu.
Grupa I
6:00 - 8:00
Zabawy indywidualne rozwijające własne zainteresowania oraz twórcze postawy, zabawy konstrukcyjne, tematyczne. Zabawy i ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę, umiejętność logicznego, matematycznego myślenia, zabawy muzyczno – ruchowe.
8:00 – 9:00
Przygotowanie do śniadania. Śniadanie. Wdrażanie do opanowania umiejętności kulturalnego jedzenia. Opanowywanie umiejętności samoobsługowych.
9:00 – 10:00
Realizowanie zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Doskonalenie sprawności umysłowych, motoryczno – ruchowych.
10:00 – 11:00
Zabawy dowolne na palcu zabaw, spacery, zabawy ruchowe. Opanowywanie umiejętności związanych z samodzielnym ubieraniem się i rozbieraniem.
11:00 –12:00
Przygotowanie do obiadu. Obiad. Doskonalenie nawyków higienicznych i sprawności samoobsługowych. Wdrażanie do opanowania umiejętności kulturalnego jedzenia oraz rozumienie konieczności jedzenia różnorodnych pokarmów.
12:00 – 14:00
Odpoczynek – relaksacja poobiednia, leżakowanie.
14:00 – 14:30
Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek. Doskonalenie czynności samoobsługowych. Wdrażanie do przestrzegania zasad akceptowanych społecznie.
14:30 – 15:00
Zabawy i gry dowolne. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zabawy w sali. Opanowywanie umiejętności związanych z samodzielnym ubieraniem się i rozbieraniem. Ćwiczenia i zabawy indywidualne z dziećmi w sali, dostosowane do ich możliwości i potrzeb.
15:00 – 17:30
Zabawy dowolne rozwijające własne zainteresowania oraz twórcze postawy, zabawy konstrukcyjne, tematyczne. Zabawy tematyczne w małych grupach. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej.
Grupy II, III, IV
6:00 - 8:00
Zabawy indywidualne rozwijające własne zainteresowania oraz twórcze postawy, zabawy konstrukcyjne, tematyczne. Zabawy i ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę, umiejętność logicznego, matematycznego myślenia, zabawy muzyczno–ruchowe.
8:00 - 8:30
Zabawy ruchowe, ćwiczenia gimnastyczne – kształtowanie nawyków prozdrowotnych.
8:30 - 9:00
Przygotowanie do śniadania. Śniadanie. Wdrażanie do opanowania umiejętności kulturalnego jedzenia. Opanowywanie umiejętności samoobsługowych.
9:00 - 11:45
Realizowanie zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, w sali lub na powietrzu (zabawy kierowane i niekierowane, zabawy i zajęcia ruchowe, zabawy rytmiczno-ruchowe, gry i zabawy dydaktyczne, zabawy w języku obcym nowożytnym, zabawy matematyczne, zabawy językowe, rozwijanie umiejętności artystycznych, obserwacje przyrodnicze zabawy badawcze, słuchanie utworów literatury dziecięcej).
11:45 - 12:30
Przygotowanie do obiadu. Obiad. Doskonalenie nawyków higienicznych i sprawności samoobsługowych. Wdrażanie do opanowania umiejętności kulturalnego jedzenia oraz rozumienie konieczności jedzenia różnorodnych pokarmów.
12:30 - 13:00
Relaksacja – odpoczynek poobiedni, słuchanie muzyki relaksacyjnej, słuchowisk, słuchanie utworów literatury dziecięcej.
13:00 - 14:30
Stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej. Praca indywidualna z dzieckiem wymagającym wsparcia i z dzieckiem zdolnym. Zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań dziecięcych. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
14:30 - 15:00
Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek. Doskonalenie czynności samoobsługowych. Wdrażanie do przestrzegania zasad akceptowanych społecznie.
15:00 - 17:30
Zabawy dowolne rozwijające własne zainteresowania oraz twórcze postawy, zabawy konstrukcyjne, tematyczne. Zabawy tematyczne w małych grupach. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej.